23 Mart 2007 Cuma

Açılsam Rüzgara..




Ne hoş, ey güzel Tanrım, ne hoş

Mavilerde sefer etmek!

Bir sahilden çözülüp gitmek

Düşünceler gibi başıboş.

Açsam rüzgara yelkenimi;

Dolaşsam ben de deniz deniz

Ve bir sabah vakti,

kimsesiz Bir limanda bulsam kendimi.

Bir limanda,

büyük ve beyaz...

Mercan adalarda bir liman..

Beyaz bulutların ardından

Gelse altın ışıklı bir yaz.

Doldursa içimi orada

Baygın kokusu iğdelerin.

Bilmese tadını kederin

Bu her alemden uzak ada.

Konsa rüya dolu köşkümün

Çiçekli dalına serçeler.

Renklerle çözülse geceler,

Nar bahçelerinde geçse gün.

Her gün aheste mavnaların

Görsem açıktan geçişini

Ve her akşam dizilişini

Ufukta mermer adaların.

Ne hoş. ey Tanrım, ne hoş,

İller, göller, kıtalar aşmak.

Ne hoş deniz deniz dolaşmak

Düşünceler gibi başıboş.

Versem kendimi bütün bütün

Bir yelkenli olup engine;

Kansam bir an güzelliğine

Kuşlar gibi serseri ömrün.


Orhan Veli Kanık

20 yorum:

CeRkeS KıZı dedi ki...

hayırdır..bulanımamı girdin he :P? yoksana hayal tatil vs..sen calış kölee..

ama ben aynen bu moddayım kitapların arasında :(

Kübra dedi ki...

güzell şiirmiş.. hadi hep beraber deniz yolculuğuna çıkalım.. canım çektii yahu :)

Adsız dedi ki...

Okurken dedim aştı bu kız harika yazmış valla ama azı yerlerde tutturamamış kafiyeyi derken meğer Orhan amcam yazmış şiiri :) Ama cidden alıp götürüyor biyerlere ...Dedim ki Cüneyte al beni haftasonu götür biyerlere kapadokya mesela alt tarafı 1 saatlik yol :( Yağmur başladı görmeliydin sevincini tüüh gidemeyecez dedi alaycı tavırlarla :( Bi de ekledi sana google earth ile sanal bi nevşehir turu yaptırayım bi de nevşehir fotolarından slayt hazırlarım gidip gezmiş kadar olursun... ÜĞHÜHÜHÜHÜHÜHÜÜHÜHÜHÜ ben ağlamayım da kimler ağlasın :( Acaba halenin mi ahını aldım naaptım :S

Adsız dedi ki...

Okurken dedim aştı bu kız harika yazmış valla ama azı yerlerde tutturamamış kafiyeyi derken meğer Orhan amcam yazmış şiiri :) Ama cidden alıp götürüyor biyerlere ...Dedim ki Cüneyte al beni haftasonu götür biyerlere kapadokya mesela alt tarafı 1 saatlik yol :( Yağmur başladı görmeliydin sevincini tüüh gidemeyecez dedi alaycı tavırlarla :( Bi de ekledi sana google earth ile sanal bi nevşehir turu yaptırayım bi de nevşehir fotolarından slayt hazırlarım gidip gezmiş kadar olursun... ÜĞHÜHÜHÜHÜHÜHÜÜHÜHÜHÜ ben ağlamayım da kimler ağlasın :( Acaba halenin mi ahını aldım naaptım :S

Adsız dedi ki...

Ya cidden alıp götürüyo insanı..
Halem Halem ben buloğunda ayrı bir kategori açıp oraya kendi kaleminden yazı ve şiirlerini koymanı istiyom hee.. Senin kaleminde Orhan amcamdam geri kalmaz yani..

Fatma ne yaptın kız hafta sonu slayt gezin nasıl geçti :P

Adsız dedi ki...

Bernacım hafta sonu iş güç derken evde bunala sıkıla geçti hava yağışlıydı zaten hem karada hem denizde :P

CeRkeS KıZı dedi ki...

böööööö..nerdesin bee :) biz ders calışıyoruz şurda..azıcık bir tenefüs var onda da sen yoksun..

Adsız dedi ki...

hee öznur cadısı bunalıma girdim yaz krizim tuttu yine..

kubişim gel senide götüriym şekerim ama ben nereye dersem oraya gidicez tamammı ;)

Vayy fatma hanım orhan velinin şiirini kafiye arızalı görmüş cık cık cıkkk ayıp valla duymasın rahmetli :)) kapadokyaya gidemeyişinede nasıl üzüldüm bi bilsen :)))nerde benim zillerim hehehe ohhh iyi olmuş sana..

Bernacım çok teşekkür ederim canım öyle özel bölüm açacak kadar güzel değiller henüz..ilerde yaparız bişeyler artıkın ;)

öznur bee yeme beni ders çalışıyomuş.. nette ne geziyosun o zaman kızım.. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.. ayrıca senin kapasite sıfır anacım beynini iyice zorlama olanınıda yakacaksın hahahahaaaaa (pek bi erol taş gördüm kendimi)

Adsız dedi ki...

ama yazık bana da ya :(

Adsız dedi ki...

Kız hale bugün msn yi azcık erken açsan.. Sana bir sürprizim var hehe :P

Adsız dedi ki...

kuşmu çıkacak msn den :)))))açıyorum hemen..

Adsız dedi ki...

ne süprüzü anacım ben de girdim avatarda bikinili resim neyim de yoktu :P

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

ah beni de cebine koy ,ordan seyerdeym her tarafı sen gezerken.:)

Adsız dedi ki...

sabahın körü...kacırdın fırsatı bir daha gelmem :P hıh...

Adsız dedi ki...

saliha ablacım ne demek sende gel tabi.. beraber seyredelim alemi ne demek :))) öznur hanım havanızı yesinler sende beni bu aralar biraz zor görürsün patron geldi işler fulll yandım ki ne yandımm..

Adsız dedi ki...

Cuman ve kandilin mübarek osun canım..Öpüyorum yanaklarından..

CeRkeS KıZı dedi ki...

patrona selam cak bakem benden.. :P

Adsız dedi ki...

pınarım sağol bitanem eksik olma.. seninde geçmiş kandilin mübarek olsun..

çerkez cadısı çok kaşınıyosun sonra demedi deme.. önceden uyarıyorum :)çok ararsın bak sonra beni üüüüüü halem nerdesin diye düşersin yollara :))))

Adsız dedi ki...

küçük bir kayık olsam..rüzgarda savrulsam..nereye gitsem demesem..neden demesem..hiç aglamasam..ne güzel olurdu....

Adsız dedi ki...

şiirin çok güzel olmuş keşke zengin olsaydım..bende dolaşır dım obüyük gemilerde hemde deniz deniz.kim tutardı ozaman beni heytbe açılırdım.yelkenimle...ayrıca iydeyide severim...şöyle kırmızı olan lardan...